Distribuie aceste articol!
Pin It

43115270 923978724454470 2137990627814539264 nDe ce terapia nu se face cu “vorba bună”?

Indiferent care este afecțiunea psihică oamenii de care suferă se așteaptă ca atunci când într-un final decide să intre într-un cabinet de psihoterapie să găsească un bătrânel blajin care să le de-a dreptate mângâindu-i ușor pe creștetul capului.

Indiferent care este afecțiunea psihică la început apare victimizarea deci îndepărtarea voită de purul adevăr pentru că indiferent de afecțiunile psihice voi înșivă sunteți participanți direcți la declanșarea acestora, acestea datorându-se traumelor trecute peste care ați trecut voi cumva , le-ati rezolvat cu doctorul google , sau de ce nu cui pe cui se scoate.

Modul de gândire, deciziile și acțiunile voastre participă absolut indubitabil la apariția bolilor psihice de aceea în momentul confruntării cu problema este mult mai ușor să găsești vinovați sau alte cauze decât să admiți propriile tale greșeli.

Astfel devine evident că oamenii caută alinarea agățându-se de ceea ce pare mai ușor și mai înțelegător și de ce nu pe cineva care le înțelege suferința, suferind alături de ei.

Din păcate de aceea în multe cazuri veți auzi cum oameni sunt în depresii de ani de zile , au anxietate sau trăiesc cu atacurile de panică zi de zi  chiar dacă sunt pe tratament medicamentos sau sub tratament psihoterapeutic.

Evident una din legile nescrise ale psihoterapiei este să lucrezi cu pacientul în timpul și valorile lui adică să îl lași să se ‘trezească” atunci când el va vrea.

De aceea de multe ori acuzați chiar și psihoterapeuții asta dacă bine-nțeles ajungeți la ei și nu faceți confuzie cu psihologii( azi în anul 2021 voi încă nu știți care este diferența și unde să apelați în cazul problemelor psihice) spunând că aceștia plângeau și sufereau mai mult ca voi .

Adevărul adevărat este că în afecțiunile psihice oamenii fug tocmai de realitate iar într-o terapie corectă ar trebui să se confrunte direct cu traumă și așa cum spuneam orice amânare a acesteia este în detrimentul vostru.

De aceea din păcate cu ceea ce credeți voi că este vorba bună nu funcționează în terapiile moderne, mai ales că azi vă trăiți viața într-o mare viteză deci îmi este greu să înțeleg cum cineva vrea să se vindece dar este de câțiva ani pe tratament medicamentos sau intră într-un cabinet să se vindece…la anul.

Însă nimeni nu poate accepta adevărul și este enorm de greu să înțelegi că problema cu care te confrunți ți se datorează ție, așa că preferi să “dormi” sperând că odată, cândva va fi probabil altfel.

Cabinet Psihoterapie și Psihologie Clinică

Timișoara